My śpiewamy - w sezonie zimowym kolędy, a przez cały rok szanty. Hani całkiem dobrze wychodzą już "Hiszpańskie dziewczyny".
Można też trenować kreatywność czyli twórcze myślenie. Poniższe cytaty i propozycje pochodzą z książki Krzysztofa J. Szmidta pt.: "Trening kreatywności. Podręcznik dla pedagogów, psychologów i trenerów grupowych". Oczywiście dostosowujemy je do umiejętności 4-latki i sami wymyślamy różne zagadki. Poniżej są tylko przykłady. Nad odpowiedziami trzeba czasem pogłówkować.
Ćwiczenie 1. Co jest potrzebne do...?
• łowienia ryb,
• zdobycia wysokiej góry,
• upieczenia ciasta
Ćwiczenie 2. Co by było, gdyby...?
• psy zaczęły mówić ludzkim głosem?
• w każdą sobotę padał deszcz?
• wszyscy ludzie na ziemi nosili takie samo ubranie?
• wszyscy ludzie wyglądali tak samo?
• mleko było czarne?
Ćwiczenie 3. Zadajemy pytania:
• Co można zamknąć?
• Co można otworzyć?
• Co można policzyć?
• Czego człowiek ma za dużo?
• Czego człowiek ma za mało?
• Co da się dotknąć?
• Czego nie można dotknąć?
Ćwiczenie 4. Co robi mgła?
Mówimy: deszcz pada, kropi, siąpi, leje, moczy itd.
• Co robi śnieg?
• Co robi słońce?
• Co robi księżyc?
• Co robi wiatr?
• Co robi muzyka?
Ćwiczenie 5. Prosimy, aby podać nazwy rzeczy:
• robiących hałas;
• ciężkich;
• tracących kolor;
• mniejszych od mrówki;
• większych od niedźwiedzia;
• mieszczących się w pudełku od zapałek;
• białych;
• białych i smacznych;
Ćwiczenie 6. Prosimy, aby podać nazwę przedmiotów, które są:
• pomarańczowe i okrągłe;
• delikatne i zielone;
• gorące i niesmaczne;
• błyszczące i śmieszne;
• niebieskie i długie
Dojechaliśmy.
Rewelacja również na brzydką pogodę w domu czy u dziadków
OdpowiedzUsuń