środa, 12 listopada 2014

Post dla "Tominowa"

Święto Niepodległości obchodziłam sprzątając. Cóż, tak wyszło. Powiesiłam nawet pościel na balkonie w celu wywietrzenia jej. A pościel Jurek ma szczególnie ładną, bo z Kubusiem Puchatkiem, wygraną w jednym z miłych konkursów w Tominowie.

Autorka tego bloga podpowiedziała nam również bezpłatne zamówienie sobie mapy Polski ze strony kancelarii premiera RP (w dalszym ciągu można ją sobie pobrać albo i obejrzeć on-line). Zamówiliśmy, dotarła i z ciekawością obejrzeliśmy, bo ładna i ciekawa.
Do mapy dołączono również kartę z wybranymi gatunkami typowymi dla polskiej fauny. Nie ma tam co prawda bobra, ale za to jest traszka, której zapewne wielu nie rozpozna. Brakuje  do niej zatem jakiegoś objaśnienia i karta wydaje mi się rzeczą niedokończoną. Szczęśliwie moje Dzieci mają mamę po studiach przyrodniczych, więc nazwałam im wszystkie gatunki, a potem Młodzi chcieli malować po karcie. No i przypomniałam sobie, że można to zrobić wielokrotnie upychając ją do foliowej koszulki i malując po tejże mazakami (odradzam jasne barwy, bo słabo widać).
  

Na pierwszy ogień zaproponowali odwieczne: "Zaznacz 5 zwierzątek, które najbardziej ci się podobają", ale potem zaznaczali: wszystkie ptaki, owady, bezkręgowce, ssaki, zwierzęta żyjące w wodzie, morskie itd. W sumie malowanie mazakami po tej jednej kartce w koszulkach foliowych (użyliśmy trzech) zajęło nam długie chwile, bo Młodzież się zastanawiała, uzasadniała itd. Okazało się, że ta niepozorna kartka zajęła ich bardziej niż cała duża mapa.

A teraz podziękowanie od nas:) Wiemy, że w Tominowie nie lubią kaszy gryczanej. Wklejam jednak przepis na sałatkę z kaszy gryczanej, która może okaże się przełomowa dla tych, którzy tej kaszy nie lubią, a wiedzą, że jest bardzo zdrowa i warta do włączenia do menu. Przepis dostaliśmy na tegorocznym Festiwalu Nauki. Mam nadzieję, że się przyda - rzecz jest naprawdę smaczna. I zobaczcie - poprawia pamięć!

 

4 komentarze:

  1. Wygląda apetycznie, chyba się skuszę na jej zrobienie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też koniecznie chcę spróbować.

    OdpowiedzUsuń
  3. O matulu!!!! A ja przegapiłam prawie takie cudowne podziękowania!!! Ale bym z czasem zobaczyła, bo wstecz Was śledzę :P
    Z tą kaszą to jakbyś w myślach czytała- bo u nas "na tapecie" szafkowy przegląd i wietrzenie :) Wczoraj kuskus obrabiałam (na blogu jutro) dziś pęczak :P... A ty kusisz (nielubianą) gryczaną :) Wierzę, że będzie pyszna ta sałatka, bo z kuskusem zrobiłam bardzo podobną.
    W rewanżu za przepis zapraszam po przepisy do nas (jutro i jakoś później pęczak na słodko).
    Bardzo się ciesze, że pościel wam się podoba i że z mapą pomogłam :) Polecam się na przyszłość.
    Gorąco pozdrawiam :)
    normalnie przegapiłam TAKIEGO posta!!!!
    dziękuję :)

    Gosia z Tominowa

    OdpowiedzUsuń