poniedziałek, 10 października 2016

Ciepłe koktaile na sezon jesienno-zimowy

Chodzi o to, żeby dziecko wychodząc z domu miało coś ciepłego w brzuszku. Coś przy tym pożywnego i bogatego w składniki typu witaminy i sole mineralne. A czasem dziecko się musi pospieszyć, a nie siedzieć i w błogości pożerać kolejną kanapkę. 

Nie zrozumcie mnie źle - śniadanie to podstawa, inne posiłki główne też, ale są takie chwile, gdy dobrze jest je czymś uzupełnić, dopełnić się. I to jest właśnie to (gdyż nie wpisujemy sie w trend wzrostu otyłości wśród dzieci i młodzieży w Polsce, raczej wręcz przeciwnie).

Koktail drożdżowo-bananowy
Łyżkę drożdży zalać wrzątkiem (ok. 1 szklanki), wymieszać, żeby drożdże dokładnie zgładzić, dodać banana pokrojonego w plasterki, zmiksować, wypić. Można by jeszcze dodać mleka, albo wręcz zalać wrzącym mlekiem, ale tej opcji nie testowaliśmy. Była za to wersja z 3 bananami (drożdży nie czuć) i z musem jabłkowym (pyszne!)




Gorąca śliwka
Ugotować esencjonalny kompot z dużej ilości śliwek na niewielką ilość wody, zmiksować z jogurtem naturalnym, wlać do filiżanek, na wydaniu włożyć na wierzch filiżanki wiórek masła i szczyptę cynamonu.



Pyszny koktajl jabłkowy
Podobnie, jak w poprzednim wypadku gotujemy mocny kompot z jabłek. Za radą Babci dorzuciłam do niego garstkę malin i rzeczywiście - od razu zyskał na smaku! Miksujemy z jogurtem naturalnym, na wydaniu posypując po wierzchu ciemnym cukrem i dodając wiórek masła.



W powyższych dwu wypadkach nie ma mowy, żeby mówić dziecku o tym, że są to przetarte owoce z kompotu. Nazwa ma być kusząca, a dodatek masła, którego topienie się można sobie pooglądać - działa jak magnes:)

Mleko owsiane
Robiłam je w wersji na ciepło i na zimno. Zmontowałam z niego coś na kształt budyniu czekoladowego (dodatek kakao) i kisielu waniliowego (dodatek cukru waniliowego, polane sokiem malinowym Babci). Młodych nie zachwycił, jakoś zmogli, ale mi bardzo smakuje. Instrukcja TUTAJ.

Kaszkowy kogel mogel
Zrobić kaszkę manną na rzadko i każdy kubek zasilić żółtkiem, masłem i brązowym cukrem/cukrem wanilinowym. A co!

Ponadto nadszedł moment na cudowne zupy mleczne z dynią oraz dyniowe "Kubusie" tudzież napoje dyniowo-imbirowe, ale o nich już pisałam, więc zajrzyjcie sobie do linków z dynią w roli głównej.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz