piątek, 9 września 2011

Wycieczka tematyczna

Niewiele pamiętam z wycieczek, na które Rodzice zabierali mnie, gdy byłam małą dziewczynką. Z czasem intensywne wrażenia wymieszały sie ze sobą, zlały... Nie znaczy to oczywiście, że nie warto zabierać Malucha na wycieczkę. Warto! Pomyślałam tylko, że może jeśli jest to wycieczka poświęcona jakiemuś tematowi, do którego stale się wraca, to może i wrażenia z niej utrwalają się lepiej? Pożyjemy, zobaczymy...

Gdy pogoda dopisała wybrałyśmy się na wycieczkę hydrologiczną :).

Wcześniej nie przewidziałam, że trasa naszego spaceru będzie wiodła przez miejsca związane z wodą. Zobaczyliśmy starą pompę (niestety nieczynną), zabytkową, średniowieczną studnię, fontannę i pomnik św. Jana Nepomucena (patron tonących i powodzian). Przy okazji Hania zainteresowała się hydrantem i kratką odpływową na ulicy. Na takiej wycieczce można by jeszcze zahaczyć o oczyszczalnię ścieków, pijalnię wód mineralnychśluzę, basen kąpielowy (owszem, byłyśmy!), kanały i mosty, wszystko, co w naszej miejscowości z wodą się wiąże. Właściwie całe nasze życie jest bardzo związane z wodą i  jest to najłatwiejszy chyba temat wycieczki. Każdy z tych obiektów jest okazją do rozmowy o jego przeznaczeniu, historii, wyglądzie...  Wszystkie zdjęcia robiłam w Strzegomiu - pięknym i starym miasteczku na Dolnym Śląsku - jest tam co zwiedzać:)

Gdy zawieje wiatr można  zostać polanym przez wodę z fontanny


Przy średniowiecznej studni. W tle nie mniej średniowieczny kościół św. Barbary


A tak wygląda studnia w środku


Przy pompie (szkoda, że nie można podejść bliżej)

2 komentarze:

  1. Bardzo ciekawa wycieczka... ;-)

    A tak poza tym... nominowałam Cię do One Lovely Blog Award!
    http://panitanguera.blogspot.com/2011/09/nominacja-do-one-lovely-blog-award.html

    Pozdrawiam serdecznie,
    PaniTanguera

    OdpowiedzUsuń
  2. dziękuję, czuję się zaszczycona :)

    OdpowiedzUsuń