środa, 10 lutego 2016

Proste przekąski z odpadków po produkcji soków warzywno-owocowych

Czymże jest smoothie, jeśli nie tęsknotą za tym, aby miąższ został w tym co wypijamy? No bo przecież sokowirówka czy inna wyciskarka dostarcza nam, owszem, mnóstwa życiodajnego soku, ale zostają WYTŁOKI (WYTŁOCZYNY)!
Nie jestem przesadnie oszczędna, ale coś mi nie pozwalało wyrzucić ich tak po prostu. No to coś z nich dobrego zrobiłam/zrobiliśmy i zjedliśmy. Spróbujcie - może i Wam to zasmakuje?

Przepis na ciasto z burakiem i marchwią według Lamelii Szczęśliwej już tu cytowałam. Powtórzyliśmy go z użyciem wytłoków buraczano-marchewkowch. Wszelako dało się odczuć brak soku. Naprawiłam problem wciskając do ciasta sok z cytryny. Wyszło pyszne (jak zawsze).


  Wytłoki buraczano-marchewkowo-selerowe użyłam też do wyprodukowania smażonych na patelni placków które są skrzyżowaniem racucha z plackami ziemniaczanymi. Do wytłoków wbiłam jajo, dosypałam mąki i dodałam kefiru, dla uzyskania odpowiedniej konsystencji. Całość przyprawiłam hojnie solą, pieprzem ziołowym, czerwoną papryką. Nie od rzeczy byłaby cebula i czosnek, ale doszłam do tego wniosku dopiero przy konsumpcji wzbogaconej gęstym jogurtem.


Wytłoki selerowe (a pewnego dnia było ich bardzo dużo) wykorzystałam do produkcji zupy-kremu. Należy do nich dodać wody, kostkę rosołową, curry, pieprz ziołowy, sól. A po ugotowaniu i zmiksowaniu - grzanki na maśle.


Wytłoki jabłkowe zużytkowałam do produkcji sosu do polędwiczek wieprzowych. Poddałam je obróbce termicznej (jabłka, nie polędwiczki), przetarłam przez sitko, żeby były gładkie, zasiliłam solą i majerankiem. I podałam do polędwiczek duszonych z przyprawami, przygotowanych w szybkowarze.

Wytłoki z dyni okazały się przydatne do produkcji ciastek krucho-drożdżowych. Zawsze nawiązuję w produkcji tych ciastek do przepisu na ciasteczka Angeliki wg "Całusków pani Darling" Małgorzaty Musierowicz. Wyszły trochę mdłe, ale twarożek z jogurtem dodany na wierzchu nadał im nowego wymiaru - zjedliśmy na drugie śniadanie. Lepsze z pewnością byłyby z dodatkiem skórki pomarańczowej lub cytrynowej.


Chomik również nie gardzi wytłoczynami.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz